طراحی و اجرای سیستم های هوشمند سازی

تکنولوژی هر روزه گام های جدیدی در راستای زندگی راحت تر برمیدارد. امروزه یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین اقدامات هوشمند سازی اماکن میباشد.

طراحی و اجرای سیستم های هوشمند سازی

تکنولوژی هر روزه گام های جدیدی در راستای زندگی راحت تر برمیدارد. امروزه یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین اقدامات هوشمند سازی اماکن میباشد.

هوشند سازی ساختمان نمونه ای از یک سیستم کنترل توزیع شده‌ یا شبکه کامپیوتری می‌باشد که مانند دستگاه‌های الکترونیکی برای نظارت و کنترل سیستم‌های یک ساختمان طراحی شده‌اند.هوشمند سازی شامل کنترل متمرکز خودکار سیستم‌هایی از قبیل: سیستم تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) ساختمان، برق اضطراری، سیستم روشنایی، پرده‌های برقی، کنترل دسترسی، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های دوربین مداربسته و انتقال تصویر و سایر سیستم‌های مرتبط به هم از طریق یک سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) است. اهداف هوشمند سازی منازل بهبود آسایش ساکنین، بهره‌برداری موثرتر از سیستم‌های ساختمان، کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری، افزایش امنیت ساکنین و همچنین دسترسی و کنترل عملکرد از راه دور، و بهبود چرخه عمر تجهیزات و تجهیزات مرتبط می‌باشد.
عملکرد اصلی هوشمند سازی به این صورت می‌باشد که آب و هوای ساختمان را در محدوده مشخصی نگه می‌دارد.

نور اتاق‌ها را بر اساس برنامه زمانی ثابت و متغیر نگاه می‌دارد، نظارت بر عملکرد و خرابی‌های دستگاه در همه سیستم‌ها، و هشدارهای نقص عملکرد را برای کارکنان تعمیر و نگهداری ساختمان فراهم می‌کند. یک سیستم هوشمند سازی مناسب باید انرژی ساختمان و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را در مقایسه با یک ساختمان غیر کنترل شده کاهش دهد. اکثر ساختمان‌های تجاری، سازمانی و صنعتی که پس از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند شامل سیستم هوشمند هستند. بسیاری از ساختمان‌های قدیمی‌تر با یک BAS جدید مجهز شده‌اند که معمولاً از طریق صرفه‌جویی در انرژی و بیمه و سایر صرفه‌جویی‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و تشخیص خطا تأمین می‌شود.

.